Julafton

Igår slog bloggen rekord med otroliga 250 besökare och vi hoppas på fortsatt intresse. Det känns lite som julafton idag, man vaknar lite smått nervös inför kvällens CL-matcher, tittar ut det snöar och Grodan är på väg hem!


Jag hade förhoppningar på vår, men det ville inte moder natur. Nu snöar det och morgondagens planerade årsdebut på Gubbängens fräscha konstgräs av senaste generationen blir dessvärre inställd!

snöpligt
Trist...


Idag ska jag äta middag på Chao Chao med M som jag inte har träffat på ett tag. Hon betyder mycket för mig. För två år sedan var jag på anställningsintervju på Gröna Lund. Inför den gruppintervjun skulle man ta med sig något man förknippade med just Gröna Lund eller tivoli i allmänhet. I sann Don Juan anda tog jag med mig en bild på min första kärlek, Madeleine. Väl på plats, när det var min tur att visa och motivera vad jag hade tagit med mig, tog jag upp bilden på henne. Jag beskrev lite olika känslor man kunde få på Gröna Lund som tex det där pirret i magen man får när man åker berg- och dalbanan och dessa känslor kopplade jag ihop med kärlek och vad jag kände när jag är med henne. Några dagar senare var det dags för min första arbetsdag på Gröna Lund.


Män som hatar kvinnor har gått i en vecka på bio nu. Måste gå och se den. Böckerna är ju fantastiska. Någon?

Ikväll är det som sagt Champions League och matcherna kan sluta hur som helst känns det som. Här är mitt tips:

Bayern M - Sporting
Betydelselös match som tyskarna förmodligen vinner. De har med sig 5-0 från första mötet och det är inget Sporting kommer att kunna klara av i dagens match. Bayern går vidare.

Panathinaikos - Villareal
Grekerna fick med sig 1-1 från den lilla byn utanför Valencia. Att spela nere i Grekland är alltid svårt och spanjorerna kommer att få det tufft att vinna matchen. Villareal har ett namnkunnigt lag, men ingen imponerande form i ligan. Jag tror på 2-2 som Villareal går vidare på med fler gjorda bortamål. Kan bli en bra svängig match,

Juventus - Chelsea
Känns som en på förhand tråkig match iom att engelsmännen lär komma dit och försvara sin ledning samtidigt som italienarna inte är kända för anfallsrik fotboll. 1-1 och Chelsea går vidare.

Liverpool - Real Madrid
Kan sluta hur som helst. Real ser oerhört bra ut och Liverpool befinner sig i en stor formsvacka, dock fördel Liverpool då första mötet slutade 0-1 i engelsk favör. Real är inte rädda för det mäktiga trycket som de röda fansen kommer att leverera. Jag tippar ett kryss även i denna match och pisslaget från Madrid får åka hem återigen med en usel placering i CL.

/Don Juan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0