CL så går det!

Ända sedan Benayoun skarvade in segermålet för Liverpool borta på Bernabeu har jag levt i en enda stor orgasm!
Allting känns så jävla enkelt just nu, solen börjar snart skina i vårt kära svedala. Allsvenskan drar snart igång och gnagets keeper har brutit benet. Jag menar kan det bli mycket bättre?
Iallafall tänkte jag säga hur jag tror åttondelsfinalerna kommer att sluta och säga vilka lag som blir klara för kvarten:

Porto-Atlético  : Efter den här matchen måste jag säga att det känns tungt för madridlaget med två mål i baken på hemmaplan. Men jag vågar ändå sticka ut hakan och säga att Atlético kommer att slå tillbaka Porto på Estadio do Dragão.

Barcelona-Lyon : Den här matchen klarar Lyon bara inte av att stå emot mäktiga Barca.

Roma-Arsenal : Jag räknar inte bort Roma, de har haft lite tungt att göra mål men att dunka in tre baljor mot Inter känns som en varningssignal mot the Gunners.

Man Utd-Inter : Gigantmötet känns som den mest ovissa mathcen, men jag var inte imponerad av Inter i förra mötet så jag lägger mitt tips på United.

Liverpool-Real Madrid : Efter Benayouns viktiga mål känns det som att det blir tufft för Real och jag tror inte heller att de kommer klara av att knäcka Liverpools försvarsspel.

Juventus-Chelsea : I den här matchen är Chelsea för starka Juve. Även om det vore jävligt kul om Juventus kunde slå ut Londonlaget så kan jag bara inte tippa emot Chelsea.

Panathinaikos-Villarreal : Även om jag tycker att Villarreal har det bättre laget på pappret så tror jag att grekerna kommer att fortsätta skrälla åtminstonde till kvarten. Tyvärr Eguren o co.

Bayern München-Sporting : Sporting från portugal har ju mycket talang i truppen och jag tror faktiskt att de kommer att vända på steken och tvåla till tyskjävlarna på bortaplan. NOT! Att torska med 0-5 i ett CL-slutspel på hemmaplan är en blamage. Skäms och åk hem! 

/P.T.P.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0