Fram med ett paraply

De flesta är säkert slitna efter gårdagen, det skulle jag också vara om jag hade följt den gamla gymnasie-rutinen och kört en kväll på Baba med början på klassiska Wollmars. Så vart inte fallet igår, jag fick istället se på ett bedrövligt Barcelona bli bortspelade av Mallis. Mallorquinerna gjorde 1-0 i slutet på första och där var det oerhört nervöst må jag erkänna. Målet var för övrigt snyggt. I andra halvlek fortsatte Mallorca att ånga på och Barca med Messi och Xavi på bänken och Henry, samt Eto'o på läktaren kändes virrigt. Caceres väljer sedan att göra en brutal tackling bakifrån och det bli givetvis straff. Dessutom åker han på en utvisning, som jag återkommer till. I detta skede, innan straffen skall slås, kändes finalplatsen helt avlägsen, men andremålvakten Pinto räddar den uselt slagna straffen genom en oerhört vacker benparad. Pinto räddar med nöd och näppe ett svagt Barca, inte Messi som tidningarna skriver. Visserligen gjorde argentinaren 1-1 med en kylig lobb, vilket även vart slutresultatet.

Tillbaka till straffen. Solklar straff, inget snack om saken. Däremot har jag aldrig förstått mig på regelboken gällande frilägesutvisningar och liknande Att ge straff + rött kort är helt sanslöst. Det är för fan dubbel bestraffning! Det ska räcka med ett gult kort så länge som det inte handlar om ett knivhugg i ryggen eller någon liknande förseelse. Denna dubbla bestraffning kan förstöra stormatcher som CL-finaler precis som den gjorde för något år sedan nära Barcelona mötte Arsenal. Lehman åkte på en utvisning i början av matchen och Arsenal orkade inte skapa någonting efter det. Matchen var iof underhållande och oerhört spännande in i det sista, men Barcelona kunde lika gärna ha punkterat matchen direkt efter det skedet. Bort med dubbla bestraffningar, förstör sporten!

Idag kan vi glädjas åt aftonbladets artikel om våra kära antagonister från kniv-söder. Bajens mål med säsongen har blivit offentlig och jag måste säga att de tagit  sig för mycket vatten över huvudet. Idag förtjänar varje bajare en klapp på axel och en "lugna sig lite". Knark-bajen har som målsättning att komma topp-4 i år och kvalificera sig till Europa, samt även vara med och slåss om cupen. You go girl!

vatten över huvudet
Bye bajen, bye bye!


/Don juan

Kommentarer
Postat av: Grodan

Barca i segunda?



skriver snart ett inlägg om Bajen

2009-03-05 @ 13:21:31
Postat av: Grodan

Barca i segunda?



skriver snart ett inlägg om Bajen

2009-03-05 @ 13:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0