Vaya con dios

På fredag blir alltså undertecknad ett år äldre på pappret, men förmodligen inte ett år klokare för det. Nåja, man kan inte få allt här i livet. En sak som är säker är att det blir en grov dimma.

På fredag blir det middag, öl och fotboll hos mig och inbjudan har skickats till lite olika folk. Nedan följer en intressant sms-konversation med en av de tänkbara gästerna:

Tjej 20+: Middag med i princip bara grabbar? Skulle inte tro det va.
Jag: Jacob kommer.
Tjej 20+: Trevligt, då kanske man skulle komma. :)



U-21 EM vilken succé! Man blir helt lyrisk över att Sverige kan spela rolig fotboll. Det som dock gör mig förbannad är förbundskaptenerna. Jag sa redan i matchen mot Vitryssland att de borde göra liten byten. Varför vänta till den 80:onde minuten och riskera avstängning på nyckelspelare innan man börjar byta? I denna trupp har vi även på bänken några intressanta spelare.

Ikväll bör Spanien ta landslagsrekord i antalet matcher utan förlust. Är resultatet lika vid full tid eller om Spanien lyckas besegra jänkarna så blir man ensamma om att ha spelat 36(!) raka matcher utan förlust. Vid seger ökas segersviten till hela 16 matcher. Hade Spanien slagit Italien i senaste EM-slutspelet i full tid och inte på straffar så hade det rekordet varit ungefär det dubbla. Imponerande 'La Roja'!



Jag såg precis klart filmen "fast and furious" och min kommentar på den: Det är så klart att man hänger med.

 Rätt underhållande film faktist.


Bjuder på denna också:


/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0