Back from Rhoddan

Medan Grodan har hållit ställningarna på hemmaplan har övriga i FK, vissa mer än andra, styrt nere på Rhodos. De strikta förordningarna i hemlandet byttes ut mot de allmänna kaoset i det sydeuropeiska landet som man bara måste älska.

Grekland är ett land där man får parkera hur man vill, där ingen behöver väja undan för brandbilarna (trots med blåljuset (läs röd) på), där legitimation inte behöver underkastas och framförallt är Grekland ett land där dåligt väder INTE existerar. Varför bor man fortfarande kvar i Sverige?



Redan under första dagen visade el comité de fiesta vägen. Samtliga drinkar betades av från listan under dagen och kvällen. Vi hittade snabbt vår favoritdrink; Wonderland Cocktail, även kallad wunderbaum. För vår trögtänkte bartender från Bulgarien tog det dock desto längre att komma underfund med vilken drink vi ville ha, men de sista dagarna räckte det alltså med att räcka upp tre fingrar.

Precis som befarat så var PTPE inte i form efter det långa uppehållet. Sex groggar i timmen var ett för högt tempo för honom vilket renderade i två spyor, en hemgång innan 00.00 och två dagar på hotellrummet. Desto bättre gick det för Matty och mig, vi var övermänskliga. 20 drinkar per kväll resulterade i perfekta utekvällar och inga bakfyllor.

Däckligan började vistelsen på Rhodos som förväntat. Missade utekvällar, tidiga hemgångar och bakfyllor var oerhört förekommande i brudleden.

Enorm kö
Det blir lätt kö när Festkommittén ska beställa drinkar.



Camilla körde på rätt flitigt med sina alkoholfria "Fruity punch". När hon kom helt hajpad och trodde att hon var aspackad förklarade vi att hennes drinkar inte innehöll någon alkohol.
Följande reaktion fick vi av Camilla: "VA?! Men det är ju puuuuunch i!"

Vidare kan vi ju passa på att avslöja Camillas senaste smeknamn, nämligen Grävaren. Dagen efter hon hade tokstrulat med en kille på dansgolvet förklarade hon händelseförloppet.
Camilla: "Asså så jävla värdelösa han var. Jag var verkligen tvungen att gräva efter hans tunga!!"

Kvällen efter grävincidenten beslutade Camilla för att gå lite "wild and crazy" genom att försöka få till sig ett ligg. Ordagrant citerat:
Sliskig kille: "Du verkar jävligt billig. Får man följa med till ditt hotell?"
Om det inte vore så att taxiplatserna var tagna så hade hon nog fått lite sexytime?



PTPE har nu stuckit på nya äventyr. Spanien i två veckor, vilket betyder att han för andra året i följd missar min födelsedag. Vi önskar honom en trevlig sejour och hoppas på att han kommer kunna jobba på brännan lite. Det vart inte så mycket sol för vederbörande av två anledningar:
1. För många spenderade timmar bakis på hotellrummet.
2. Mamma-C tillämpade "solmetoden" på sitt hjärtegryn dvs varannan skugga.

Matty började knega idag medan jag fick ledigt till onsdag. Jag överlåter lite sköna anekdoter till Matty och återkommer även jag lite senare.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Krissy

Ingen FK-orgie?

2009-06-15 @ 23:06:19
Postat av: Camilla

Fy fan vad mycket skitsnack du fick med i det här inlägget Jonis!!! Jag måste bara påpeka att jag inte ens har smakat den där fruity punch för det första utan det var Maddes drink...Mobba inte bara mig:( men jag kan medge att jag trodde att det var punch i den eftersom den hette så:P det var allt från mig!!

2009-06-17 @ 17:20:29
URL: http://huddingebrudarna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Juste!du vinklar texten jävligt fel asså!killen hade inte en chans på mig, ett helt fel sätt att lägga in en stöt på mig säger jag bara! kanske ska anslöja de otroligt pinsamma incidenterna som du vart utsatt för.....:P

2009-06-17 @ 17:23:43
URL: http://huddingebrudarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet inte, men... att bli utsatt för pinsamheter är väl inte riktigt samma grej som att själv stå för dom?

2009-06-17 @ 19:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0