Jävligt lömskt

Ja hur ska man rättfärdiga gårdagens äventyr då.... Måste ju börja någonstans...

Började som sagt med att jag kände mig lite påverkad av min medicinering, och eftersom klockan bara var kring 6-snåret kändes det som att man då lika gärna kunde spä på det med lite skön fylla vilket inleddes omgående.
Tyvärr kan man även bli väldigt trött av mina mediciner så det som planerades som en skön utgång slutade med ett rätt alkat supande där jag dock hann med att bland annat städa och dammsuga lägenheten.

Hälsade på grannen och försökte i någon minut förklara att jag inte hade nån ljusstake att sätta mina ljus i och att hon kunde få mina och jag vet inte om hon blev mest förvånad eller mest glad men det var kul i alla fall och till slut förstod hon även vad jag menade.
Och nu när jag skriver detta upptäcker jag att det även är en utmärkt metafor för andra aktiviteter som skapar eld och lågor i alla fall för mig.

MEN verkligheten kommer ikapp även den mest äventyrliga upptäckaren och efter att ha däckat på mitt golv okänd tidpunkt vaknade jag mitt i natten med en totalt obeskrivlig ångest, en huvudvärk som få och ett illamående som i vilken annan situation som helst hade fått mig att tro att det var min one way-ticket to hell.
Kort och gott en ganska tydlig markering kring varför man INTE ska blanda dessa mediciner med alkohol. Men nu vet man det och ingen har dött och de förlorade ljusen kan ses som en investering för framtida utdrag.


Så... Inga höga odds på att jag sjukskrev mig när jag vaknade för andra gången denna dag och detta betyder att jag har varit sjukskriven alla dagar jag spelat korpenmatch utom tre.
Min arbetsmoral kombinerat med mitt usla omdöme och ständiga flykter från verkligheten får mig att spekulera kring om jag antingen är adopterad polack eller helt enkelt mer psykiskt sjuk än vad som diagnostiserats.



I övrigt ser vi givetvis fram emot rapporter från Feskommiténs delegation i medelhavet där det förmodligen nu råder flygförbud pga tät dimma!


/Grodan

Kommentarer
Postat av: kaninen i hatten

Hur sjuk är du egentligen?

2009-06-09 @ 20:03:39
Postat av: grodan

obotligt och utan återvändo.

2009-06-10 @ 15:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0