Tompa C

Kort presentation av mig som ny i festkommitén:
Börjar med att tacka boysen för detta hedersuppdrag och för medlemskap i FK. Men ändå, Don Juan släng dig i väggen, flickor här är jag... Grodan, trapphuset kommer ihåg dig. PTPE, lär dig kasta pil och dricka riktig öl, Matty, du klarar dig än så länge. 
Haha aja i allafall, pseudonymen Tompa C har ursprung från vår kära lumpentid där jag ansågs lik Tom Cruise till sättet, frispråkigheten och i vissa lägen även utseende. Smeknamn brukar i vanlig ordning vara min grej att uppfinna, men har nu fått smaka på ett eget. Gillar killen så ser bara positivt på det... 
Som person är jag självklart det obligatoriska: fett snygg, grovt galen i sängen och älskar att festa.
Annars så är jag:

- inne på 20e sommarn som resten av gänget
- knegare som har jävligt kul så fort tid finns
- hockeyspelare med välansad kropp trots alldeles för mycket öl
- extremt fotbollstokig
- rågnagare
- spurssupporter
- väldigt ölintresserad (och då inte bara fyllemässigt)
- ödmjuk
- innehavare av ganska användbart långa ögonfransar
- älskar att resa och upptäcka nytt

Mottot är: Lev i nuet

Vill man veta mer är det väl helt enkelt bara fråga efter mitt nummer...

Måste bara tillägga att jag alltid har haft en extremt skeptisk läggning till bloggar överhuvudtaget. Brudar som ska skriva hur de upplever sina liv, asmycket bilder på hår, smink och kläder. Jag menar Blondinbella är ju ett skämt!



Till senaste dagarnas händelser måste kommenteras att dessa var helt lagom innehållsrika med lite bollspel, utgångar, bastu, flyttande av saker, fifa etc. Det blir vad man gör det till, eller hur.
Säger killen som idag avbröt ölandet efter 12 dagar på raken, heltid på det så hajjar ni att det va litet tungt ibland. Visst! 

Mitt älskade Tottenham Hotspurs har nu precis värvat Peter "Höghus" Crouch från Hässleholm, eller vänta han har ju faktist lirat i en del större klubbar sen dess. Men vet faktist inte om jag ska skratta eller gråta över denna specifika övergång. Asså killen är ju allt annat en dålig och får han bara ordning på tentaklerna i rätt lägen kan det bli succé. No doubt, men eftersom Spurs redan har Bent och Pavlyuchenko i liknande roller i laget och som enskilt blivit värvade för mer än vad Crouch nu blivit så börjar man undra vart tanken bakom dessa köp ligger. Scouting frågetecken?
Men som sagt Crouch i par med Defoe igen, förtroende av Redknapp och med tanke på att han tamefan är längre än Kaknästornet så har han alla förutsättningar att lyckas. 
Och släpp för helvete fram Huddlestone i år, inget mera köp till mitten tack. Lägg staschen på andra lagdelar... 
Go Spurs!



Var som vanligt på Råsunda igår och fick se Gnaget lira sin sämsta halvlek i år i form av den första. Fick ordning på prylarna i andra och vann som alltid med 1-0. Tycker så grymt synd om Pierre som aldrig får lira från start, förstår verkligen inte. Killen är riktigt bra, ung och lovande. Låt honom spela annars tappar vi återigen en talang i tidigt stadie...
En sak till när vi ändå är inne på AIK-snack. Är hela linjedomarkåren stolpskott i Sverige? Asså seriöst, två hemmamatcher i rad... Felaktiga beslut, konstiga uppträdanden osv. Mot Göteborg fick vi 7 offsideavblåsningar på oss av samme linjedomare i första halvlek, jag menar 7?! Samtliga på kontringar också och då ha i tanke att man brukar för fan inte ens få 7 kontringslägen på en halvlek. Nån måste ju va fel, liksom inte ens Inzaghi springer så många ggr offide. 
Jag lovar att tillomed en djurgårdare hade lyft på ögonbrynet, tappat belåtenheten att Gud var på hans sida och undrat vafan felet låg..



Bara för att jag är ny här ska jag utöka mitt redan bibellånga inlägg med lite trams och hoppas att man inte blir utslängd på direkten. 

Tyvärr har jag trots nolltoleransen inget tvättstugebaserat att berätta om den här gången, men vänta bara...

Snart är det helg, vilket stavas mer öl, mer party och massa skoj. Som ölkännare, ölälskare och allt det där tänker jag alltid ha med ett litet tips i mina skrivelser innan signaturen dyker upp längst ner i inlägget.

Dagens bärstips: Leffe Blond, 6,6%, belgisk gul öl med en fruktig och aningen kryddig smak. En del sötma och viss beska, ton av jäst, citrus och aprikos. Helt underbar om man har den avancerade smaken inne för såkallad "riktig" öl.

P.S Flickor jag är på marknaden igen!

// Tompa C      

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen till FK och marknaden får jag säga :D

Nu är de bara att köra på hårt!

HÄrligt att få läsa lite små pikar mot vissa personer ;)

2009-07-28 @ 22:18:07
Postat av: Don Juan

Välkommen in i gänget min vän! Mycket bra komponerat inlägg. Kör på ba'!



Lova inte för mycket bara, för jag är HET för tillfället. ;)

2009-07-30 @ 01:02:48
Postat av: P.T.P.E

Hur kunde jag bli sågad i pilkastning när matty kom sist? Jag förstår inte ;)

2009-07-30 @ 13:05:55
Postat av: Matty

haha, det är så rätt :D

2009-07-31 @ 16:39:28
URL: http://fotbollochfylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0