Jaha

Saker och ting som inte händer, inträffade precis. Vaknade upp och klickade mig fram till sportbladet. Höjde lite på ögonbrynet när jag läste nyheten om Svennis. Det var här allt började. Poff sa det så dog allt. Inte direkt det första man vill ska hända när man är nyvaken.

Strömmen hade gått. Ingenting fungerade. Jag började frenetiskt hitta en lösning på problemet, vilket var lönlöst trots en treårig teknisk utbildning på Kärrtorps Gymnasium. Det var då vid detta skede som grannen knackar på och meddelar mig att han råkat klippa av våran elkabel. Aha. Kul tänkte jag.

Det löste sig och med liten försening är jag nu på väg till Folksam för att fullfölja dagens planer. Dessvärre så kommer Grodan inte följa med sen till Baba pga en tillfällig sinnesförvirring och PTPE lyser givetvis även han med sin frånvaro, men hans tillstånd är mer permanent och inget man kan göra någonting åt.

Istället blir det jag och Matty, som har tagit sig hem för denna speciella afton, som kommer att hålla i taktpinnen. Med oss får vi även lite annat folk så visst kommer det att bli en skaplig kväll!

Håll i er. Nu kör vi.

/Don Juan

Fotnot:
Hur vida teknisk min gymnasieutbildning var är fortfarande oklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0