Vidrigt

Inatt på jobbet var det en hund som var med och hälsade på. Hunden, som var en tik, var väldigt avvaktande mot mig, men inte mot övriga på jobbet. Givetvis tyckte jag detta var tråkigt eftersom jag gillar djur väldigt mycket, både som husdjur och mat. Det verkade som att hunden, som hette Sola, kände sig hotad av mig vilket var helt obefogat eftersom att jag tyckte att hon var en väldigt söt och snäll hund med en välbyggd kropp. Denna känsla verkade dock försvinna och vid tvåtiden kröp hon upp i soffan bredvid mig och ville bli klappad efter att jag ätit lunch. Det var mycket mysigt givetvis, och detta stärkte mig något oerhört i uppfattningen att jag passar väldigt bra ihop med djur.

Det fina med djur är att det inte finns en enda art som är elak. Människan är den enda kända arten som ger uttryck för någon form av ondska. Djur kan äta andra djur, men för att överleva. Det är naturligt, en del av livscykeln. Människan drivs av hat och utför därmed illgärningar som är så fullständigt korkade så man inte tror sina ögon ibland.
Många är de arter som genom historiens gång dött ut på grund av klimatförändringar, naturkatastrofer, konkurrens eller på något sätt raderats ut på grund av förutsättningar de inte själva rått över. Nu sitter vi dock i en situation där vi är på väg att totalt och oåterkallerligt förstöra en hel planet. Människan är otroligt stolt över sin förmåga att använda redskap och maskiner. Samtidigt är det våra maskiner och vår ibland väldigt ogenomtänkta uppfinningsrikedom som lett oss till en utveckling som milt uttryckt kan beskrivas som katastrofal.

Så, är människans evolutionens höjdpunkt? Det blir väldigt svårt att argumentera för det när man betänker att vi kan innebära slutet för en stor del av vår planets avancerade livsformer.



På tal om ogenomtänkt uppfinningsrikedom så är man ju jävligt dum i huvet när man kommer hem, ska dricka lite mjölk - och kommer på att man kan späda ut det med vatten. Fullständigt jävla idiotiskt givetvis och mjölken smakade som senare påtänkt förjävligt.


/Grodorna


Kommentarer
Postat av: Den vita kaninen

aha fy fan vilket awesome inlägg! I like!

2009-12-11 @ 22:41:11
URL: http://alcoholicstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0