Resor med stil del 3

Del 3. Las Palmas årsskiftet 07/08 – Don Juan, Grodan och PTPE
Helt klart en av våra bättre resor. Resan började något tvivelaktig efter att jag varit tvungen att ge lite olika spanska nummer till PTPEs flickvän. Redan efter första utekvällen ringdes det frenetiskt från hennes sida medan vi var ute och slira på Las Palmas gator. Min farsa var mindre road när han tvingas gå upp mitt i natten för att kolla vem fan det var som ringde.

PTPE och Grodan var ganska så lyriska över den billiga spriten, vilken renderade i ganska så kraftiga förkrök. Deras lycka eskalerade till ren eufori på en av stadens bargator när de insåg att ölen kostade 1,5 euro och en shot tequila 2 euro. Grodan myntade då vid detta skede uttrycket ”pero una más” som kom att bli ett ganska så komiskt uttryck vid en annan resa. Efter alla beställningar fick bartendern svettigt att hålla koll på hur mycket vi beställt och drog tillslut en flipp. Jag tror vi kom undan med ett par gratiskonsumeringar.

Ganska så kraftigt tillfriskade var det dags att förföra spanjorskorna, trots att PTPE var ganska så sugen på den manliga bartendern, men han avfärdade PTPEs ”me gusta polla” (jag gillar kuk) ganska så direkt. PTPE var då ganska så konfunderad över vad öborna egentligen gillade så han var givetvis tvungen att fråga. Han gick då efter ett riktigt fräscht brudgäng och la armen runt ena tjejen och sa ”te gusta giri?” (gillar du giri? Som då är ett ganska så nedvärderande uttryck för turist). Sedan var det dags för Grodans show. Vid dansgolvet drog han på med hela sitt språkregister och lyckades fånga 5-6 tjejers intresse, men nöjde sig inte med det. Han lämnade mig och PTPE där och drog sedan vidare till nästa brudgäng.

Nyår var kaosartat. Jag brukar inte skryta om hur mycket jag dricker under en kväll, men denna dag slogs alla rekord. När gatufesten med hundratals spanjorer och fyra svenskar började vid två på natten var vi redan då riktigt på lyset trots att det återstod många, många timmar till slutet. Väl där så gick Grodan runt och pratade franska med alla spanjorer tills en tjej som kunde franska sa att Grodan enbart repeterade två meningar om och om igen. PTPE försökte marknadsföra Hammarby fotboll för alla spanjorer och framförde de som om de vore världsbäst.

Vi var hemma sen vid tio på morgonen och låg och sov till middagen. Grodan och jag tryckte i oss lite käk medan PTPE låste in sig i badrummet. Efter lite mer än en timme undrar min farsa vad han håller hus. Då visar det sig att PTPE dragit en grov däck i badrummet.

Kommer inte lägga upp någon låt, utan drar till med ett uttryck vi använde flitigt under denna resa:
”Oi mate, are you having a fucking laugh o what?”


Nyår 07-08

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se lite fina saker och inte endast det generella grejerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-11-30 @ 18:15:33
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0