Resor med stil del 2

Bra väder nu. Innan jag drar ner till stranden måste jag dock göra två saker. Dels se Champions League-lottningen. Barca-Stuttgart vore rätt smakligt medan Real får möta Porto eventuellt Bayern och tvingas återigen lämna turneringen tidigt. Kan fan bli ett par tunga möten eftersom att Lyon, Inter, Bayern och Porto är grupptvåor.

Andra saken jag måste göra är att släppa del två av sju.

Förutsättningarna är som sagt enkla:
- Det skall ha varit en oförglömlig resa 
- Den ska på ett eller annat vis satt sin prägel på hur vi är idag 
- Minst två personer bakom denna blogg skall ha varit med på resan 
- En låt som genomsyrar vårt humör på hela resan kommer att läggas upp i varje inlägg

Grekland september 07 - Don Juan och Grodan

Efter en hård sommar med mycket jobb och mycket krök bestämde vi oss för att dra på en resa av lite lugnare karaktär. Dagarna började med att vi köpte en liter mjölk (riktigt fet) var, varsin croissant och drog sedan ner till stranden för att mumsa i oss vår frukost. De första dagarna lyckades vi med att göra årets tabbe då vi ansåg att vi med sydeuropeiskt blod inte skulle behöva ha så mycket solkräm på oss i september. Grodans motivering var visserligen att hans kärlek (Sofia) låg några meter bort. Detta resulterade givetvis i ganska mycket chill under ett parasoll som vi lyckats norpa åt oss.

Vi hade storsatsat inför resan och köpt med oss ett snorklingset som vi flitigt använde. En dag när vi var ute på en simtur skildes vi åt något för att kolla runt lite. Plötsligt ser jag en enorm fisk, som såg riktigt farlig ut, och i ren överlevnadsinstinkt(?) försöker jag så fort som möjligt ta mig därifrån. Det komiska var att jag inte kom så långt, utan låg enbart och sprattla som en tok i vattnet. Samtidigt så tänkte Grodan, som var en bit bort, säga något till mig så han fick då se hela sekvensen.

Kvällarna kunde bli ganska så intensiva ändå. Smashing pumpkins, jordnötter och Mythos. Middag, Mythos, groggar och röj. Fucking awesome. Ibland blev det för mycket som bilden nedan illustrerar.


Dynga?




/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

kanske det bästa inlägget hittils :)

2009-12-18 @ 23:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0