Idag...

Idag klockan 17 kommer jag segla in på Sumpans exeptionella grekiska rikedom iförd allt vad lumpens stadgar motsäger sig. Renrakad vad är det? Fältmössa utomhus? Kollektiv klädsel?
Jag går hemifrån utan bevakning på min kära "Ann-Kristine" och tänker inte ens bädda sängen. För något man lärde sig i Försvarsmakten var ändå det faktum att man aldrig igen skulle utsätta sig för det som försigick innanför deras taggtrådsbefattade stängsel.
Men trots allt agg man fortfarande hyser över den verksamhet och allt formellt skitsnack de grönklädda mupparna kör med varje dag så var det här nog bland det häftigaste man kunde göra.
Att folk innan inryck bara pratade om de bästa stunderna från deras år på stenåldern trodde man ju inte ett jävla jota på när man satt där i 10 minus och försökte hålla fingrarna igång efter 5 timmar i skjutställning mitt ute i ingenstans.
Fast återigen så måste ändå poängteras att detta förmodligen är det mest lärdomsinbringande man någonsin kommer att få uppleva. Det går liksom inte att sätta fingret på riktigt vad som gör det så himla minnesvärt. Och då ska ändå sägas att jag var nog den som var mest anti hela lumpen-konceptet från början till slut, tur att min sjukt positiva inställning till allt kommer till användning då och då. 
Det är något magiskt med hela långa, kämpiga, dödstråkiga och nedvärderande jävla skit värnplikten som gör den helt oförglömlig...

Idag ska det firas, 365 dagar senare, och ett helt skönt år utan dessa äckliga militärkläder. Idag ska vi återförenas hela femte grupp, gruppen som satte skräck hos alla plastgubbar som gång på gång blev nerskjutna ute i Marma.
Idag kommer vi gå hårt åt de saker vi tar oss för, det var också något man lärde sig på Uppsalas garnison, gör man något gör man det ordentligt.
Diverse ölhävning, tzatziki och bra tugg kommer försikomma med inslag av tävling för att återuppliva den gamla stridsandan. 

Idag är det även prick ett år sedan jag senast fick smaka på en viss oförglömlig gudinna, dags att göra något åt kärleken för en gångs skull? Grodan? Donnie?

Idag kommer jag vara än mer lycklig...

Arsch! 

// Militär-Tompa <3

Kommentarer
Postat av: Grodan

"Idag är det även prick ett år sedan jag senast fick smaka på en viss oförglömlig gudinna"



Utvecklas gärna vid nästa tillfälle! Låter onekligen intressant!

2009-12-05 @ 15:05:58
Postat av: don juan

Underbar kväll! Bra skrivet! Men hahah den heter ju anna-karin :)

2009-12-06 @ 20:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0