Tomtejävel

Var och varannan dag vaknas det upp mitt i dagdrömmandet och insikten kommer farande: "Fan det är snart jul?!" Det, det är den första tanken. Den snabbt efterföljande är värre: "Shiiit vad jobbigt..."
Två veckor till doppardan, vilket i sig kanske kan få en annan innebörd såhär i juletider. Man kan ju alltid hoppas.
Men faktum kvarstår, den här snubben med röd mössa dyker tamefan alltid upp helt oförberett hur jävla förbered man än må vara.
Visst jag älskar julen för maten, för stämningen, för ledigheten och just för att det är en härlig tradition. Men det här med julklappar är ju bara något som framkallar hjärtinfarkt.
Kan vi inte bara hoppa över den biten?
När man väl står där vill man ändå bara tjacka massa kul till sig själv.

Tomten, i år önskar jag mig större muskler och fler ursnygga flickor.

Lättare kanske om man varit självaste Harry Potter. Sure, han är varken bitig eller någon duracellkanin i sänghalmen, men lixom vadå? Hallåå, lång stav och tilldragande ärr...

Kanske går jämnt ut med mina attribut i allafall.





Går mycket storfilmer på de los cinematos just nu, dock känns ingen tillräckligt het för att betraktas som riktigt bra. Stieg Larssons är rätt tung med upplösningen på infernot, men saknar tyngd och skärpa. Missar Sally till mycket i den tredje delen. Anders Ahlbom Rosendahl sticker dock ut ur mängden med grym rollprestation som den riktigt störde mentalskrynklarn dr. Teleborian.
Tipsar alla om att läsa böckerna i första hand, där snackar vi klass!

Även New Moon som innebär andra delen i Twilight - "tjejfilm när den är som vassast" - sagan har kikats. Dock har jag fortfarande inte kommit på om jag tycker den var bra eller inte. Kan inte säga att den var dålig, men kommer heller inte på någon motivering till varför den skulle varit värd att kolla på. Töntigast var att man skulle visa upp Jacob (Taylor Lautner) i bar överkropp varannan sekund. Killen är dessutom 92a?! Får man ens tugga anabola då? Men måste erkänna att, efter den synen, jag aldrig varit så sugen på att sätta fart med gymmandet igen...

*

Varför tar alla tjejer stenhårt på det här med "meant to be"?
Hmm, känns helt klart som filmernas värld. Undra varför man inte orkar kämpa för någon kärlek nuförtiden.
I och för sig så räcker det med lite gluttande på Tree Hill för att man ska hitta det där lilla suget igen. 
Ändock: Pingellivet är rätt perfekt.
  
*

Skönt att man kan, en helt meningslös vardag då allt gått snett, bli så lycklig över att lyssna lite la musica på hemvägen.

Lumparboysen var sig lika. Samma uppdelning i värnen, rollerna hittades fort och vi hade lika kul som vanligt.

Spring iväg till julhandeln nu för helvete!
Aaa eller så joinar ni helt enkelt mig den 23e.

// Tompa 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0