Episkt

Gårdagen var det. Nio Tropical under de tre serierna vi skulle spela var målet. Det blev sju-åtta på lite mer än en timme. Medveten taktik signerad fantv-Kviborg, som vann ganska så stort efter att ha dragit ner tempot ganska så kraftigt. Andraplatsen tog undertecknad och jag var aldrig riktigt hotad av Bruno som fick strafftequilan för jumboplatsen. Anmärkningsvärt var att alla fick över 100 på samtliga serier och undvek således en tequila.

Fantv-Kviborg
körde på känsla, ganska feminint och lyckades nästan alltid få klotet i mitten. När han dock missade mitten så ramlade käglorna ner ändå. Övriga deltagare kände konstant frustration över vederbörandes tur. Ganska psykande.

När det var dags att förflytta sig till nästkommande moment slog det till ordentligt vilket medförde att spanjorernas bild över svenskar i allmänhet och oss i synnerhet sjönk avsevärt. Nästa tävling var det klassiska airhockeyn där jag trots ett brutalt övertag åkte på en uddamålsförlust mot kusinen och det blev en ny andraplats.

I futbolín åkte Bruno på två nya överkörningar och den stora finalen mellan kusinerna blev inte heller den vad jag väntat mig. Denna gång blev jag ordenligt utklassad, trots stundtals spelövertag. Bruno hade redan fått två strafftequila så innan finalen beslutade vi att nästa tequila enbart stod mellan oss med samma efternamn och tillslut var det alltså jag som fick dricka upp den.

Den stora revanchen kom i den kanske mest ärofyllda grenen, nämligen boxningen. Tre slag där totalpoängen var det relevanta i hur hårt man slog på säcken. Total kross från min sida efter att ha slagit samtliga tre slag hårdast. Noterbart var att jag blev belönad med kvällens första gosedjur (fick tre totalt). Strafftequila till fantv-kveburgo.

Tillslut fick även Bruno känna på segerns sötma efter vinsten i basketen. Pinsamt spel av mig och ny tequila till mig. Sista grenen innan vi mer eller mindre blev utslängda från stället var att slå ankor som jag vann i överlägsen stil och även kusinen fick sin andra tequila.

Vad som hände sen är ganska så oklart, men mer bira blev det. Dessvärre kunde dock inte alla stå pall för trycket och kvällen rundades av.

Sitter fortfarande och funderar över hur i hela friden jag lyckades ta mig hem. Har fortfarandfe årets bakfylla efter en komplett kväll.

Bilder kommer upp en annan dag när jag fått tag på de.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Martin h

Jag hade nog kunnat göra tequilabiten lättare för dig genom att delta, speciellt på bowling, skulle sluta toksist oc under 100 :D

2009-12-24 @ 13:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0