Det går alltid att komma runt

Jag tror att jag har utvecklat mitt smörande för lärarna ytterligare en dimension, dock får man inte ut så mycket av det på högskolan, tyvärr. Får jobba på det.

Att smöra - med rimliga proportioner och metoder givetvis - är en konst och något jag uppmuntrar alla att göra så länge man behärskar vissa manipulativa och språkliga delar. Allt handlar i grund och botten om övertygelse och att få den andra parten att tro på det du säger, även trots att du själv inte har någon aning om vad du snackar om. För att uppnå detta måste du vara bestämd, självsäker och uppträda med auktoritet.

Kan på rak arm nämna minst sex-sju betyg under min gymnasietid som jag snackade mig uppåt i, det är alltså empiriskt prövat. På min meritlista är jag mest nöjd med att ha snackat upp både PTPEs och Grodans företagsekonomibetyg från G till MVG och hur jag lyckades rädda ett G för Grodans vidkommande i psykologi trots att han enbart var med på kanske fyra(?) lektioner.

Vidare kan man konstatera att gymnasiet är ett skämt och att det går att glida på rätt grova räkmackor, allt sitter där uppe. Vi är mycket stolta över vår kära Grodan som gett hela skolverket en ordentlig funderare samtidigt som han utklassar alla MVG-barn på högskoleprovet och framförallt att han kommit in på en mycket bra utbildning på KI. Grattis babe!

***

Jag fortsätter mitt krig mot Aftonbladet. Lyckades få dit en ny bra sågning här. Förvånansvärt att mitt inlägg fortfarande finns kvar.





/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0