Bussen från slussen

Igår när jag steg på bussen, hittade en schysst plats och tog det lite lugnt kunde jag inte låta bli att snappa upp ett samtal mellan två män runt 45+.

Den ena till den andre:
Fick du ligga igår?

Najs tänkte jag, nu får jag ta del av hur det är att ragga när man är tämligen gammal. Det ger ju även hopp om ett ungkarlsliv vid den åldern också. Till min enorma besvikelse var det varken brudar eller sex som deras samtalsämne berörde utan sjukhus och krämpor.

Enkel slutsats: Ta vara på glansdagarna.



Lite sent, men följande observationer kunde man göra från söndagens cupmatch mellan Bilbao och Barcelona
:

- Bojan har ett stort steg kvar att ta för en startplats. Han väger för lite och har inte det där lilla extra för att komma förbi.

- Puyol är trots ett år äldre lika skön att se. Hans vilja skojar man inte bort.

- Dani Alves fientliga följe minskar inte direkt för varje match, snarare tvärtom. Inte konstigt att han missade CL-finalen. Den mannen är undebar att se, men kommer att ställa till det rejält för laget om han inte lugnar sig lite.

Barcelona vann komfortabelt utan att direkt briljera, men flytet i spelet från den gångna säsongen finns fortfarande kvar trots bolltrollarna Iniesta och Messi frånvarande. Även världens bästa fotbollsspelare enligt Aftonbladet var med på skadelistan. Några sex titlar i år vettefan men den första kommer med all sannolikhet att hamna hos katalanerna.

Övriga noteringar:


- Barcas matchställ har gått ner sig något. Årets upplaga är något plastig och med en mörkare nyans.

- Perlskog är fortfarande lika tråkig kommentator.



Lill-lördag imorgon och precis som de flesta andra onsdagarna på senare tid så är det mycket riktigt Baba som gäller. FK kommer dock representeras av ett tunt manskap i och med att inte alla har glassiga jobb.

Grodan firar att sommaren börjar och jag passar på att fira skolstarten!

Mitt tips för er som fortfarande sitter hemma och funderar på om man ska ta sig ut i regnet: Stanna hemma, tanka ner Taken och njut. Klass på den rullen.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Tompa C

Taken e sjukt bra! Public Enemies e grym den me!

2009-08-19 @ 13:44:06
Postat av: Grodan

läskigt samtal på tuben där, det sköna är dock att ingen i FK ser ut att överleva till 45 och om vi mot förmodan gör det så ska jag nog se till att spetsa brandyn med både ett och annat tills vi alla tuppar av.



2009-08-19 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0