Plötsligt händer det

Jag har under många år haft svårt för söndagar. Inte över det faktum att helgen lider mot sitt slut - för det tycker jag med handen på hjärtat om (ny vecka, nya hopp = ny fylla) - utan för att de är så otroligt sega och deprimerade. Oftast, eller vem försöker jag lura, alltid är man bakfull och man har en viss ångest över helgen som gått.

Veckan har iaf precis börjat och vi glider redan in på dag 3, alltså onsdag. Snart är det helg igen.

Dessvärre så åkte jag inte enbart på en ordentlig bakfylla efter helgens intensiva supande, fick även feber och hosta på köpet. Dagens korpmatch fick ställas in och ingen Baba blir det imorgon för den delen heller. Korplaget klarade sig och vann med 2-0, men vettetusan hur birdsen ska klara sig imorgon.



Såg på en riktigt klockren film precis. Eller ja, rent filmmässigt var det inget mästerverk, men man fick skratta en hel del. Linas kvällsbok, som den titulerar sig, handlar om en tjej som inte har en aning om vad hon pysslar med. Hon blir tillsammans med en kille bara för att, och han får henne göra saker som hon egentligen inte vill.

Han drar med henne hem, får henne att runka av honom, kommer på hennes hand och försöker sedan dra av henne byxorna med motiveringen "jag måste betala tillbaka". Detta upprepas ett flertal tillfälle och efter en utav gångerna när hans födelsedag börjar närma sig släpper han bomben:

Killen: Jag fyller ju år snart och du vet ju vad som står högst upp på min önskelista.
Flickan: Nej...
Killen: VA?! Jo, men du vet.

Varpå han slår underdelen av sin knutna näve mot sin handflata och sedan förtydligar vad han menar genom att stoppa sitt finger i en cirkel han gjort med andra handen. Sedan ligger han där helt macho, vilket direkt får mig att tänka på RSB (en kille som gick i våran klass under gymnasiet). Skillnaden är väl att den här killen fick ligga. Jävligt vidrigt måste jag säga och riktigt respektlöst.

Hursomhelst tjejen tröttnar och drar hem till grabben för att göra slut. Han lackar och de har sex. Kondomen togs inte på och trots att han påpekar att han inte kommer att komma i henne så lyckas han med det konststycket iaf. Plötsligt händer det.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: Grodan

riktigt bra film, som sagt kraftig RSB-varning på grabben.



hade ett tag väldigt delade känslor för filmen, det känns som att de skojade med hela den här respektlösa grejen genom att göra det så pinsamt men det är ju egentligen så det ofta ser ut... Det är det som är så skrämmande.



någon som vill chatta?

2009-08-27 @ 00:38:47
Postat av: don juan

haha kom precis ihåg ett nytt scenario i filmen. när han frågar bruden hur snygg han är på en skala 1-10. sen när hon ställer samma fråga säger han något betydligt lägre och ba: "bli inte sur nu"

2009-08-27 @ 23:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0