Nya möjligheter

Fem dagar. Fem dagar har gått sedan jag drack min senaste öl. Känns som en evighet, men ändå rätt skönt måste jag säga. Skolan har tagit fart, lägg till jobb på det och att övriga i FK är rätt uppbokade i helgen så var jag helt övertygad om att det skulle bli en vit vecka, som jag för övrigt inte haft på flera månader. Men vem försöker jag lura. Jag befinner mig i min absoluta topp i livet och driver en alkis-blogg. Så klart det blir krök i helgen! Imorgon står en studentfest på agendan. Kan bli intressant.

Jag är inne i en ny period i livet. Högskolan. Jag är något frustrerad över hur jag måste anpassa mig till det akademiska livet. Det går inte längre att glida på en räkmacka och fixa minst VG. Nu måste man på fullaste allvar plugga, för jag är inte bara där med avsikt att ragga brudar trots att jag valt helt rätt linje. Guldkanten på tillvaron är så klart att min kurslitteratur är på engelska.

Men vad är det som löser alla världens problem egentligen? Det har man ju lärt sig genom åren. Alkohol så klart. Därför känns det riktigt skönt att följande står inskrivet i min almanacka:

28/8 Fest med KTH
30/8 Sista pubkvällen med Gröna Lund
3/9 Kryssning med klassen (130 pers, kan bli skapligt bra det där)
4/9 Studentfest på Södertörn.
7/9 Avslutningsfest med Gröna Lund

Lägg till småfyllor här och var plus en eventuell nollning.



Fick precis detta sms i inkorgen:

Vad gör du ikväll? <3 /Therese

Vi vet ju vad det innebär.



CL-lottningen. Inte så mycket att orda om egentligen. Givetvis Barca-Inter som alla kommer tala om, sen känns Real-Milan rätt avgjord. Milan, vad fan är det för lag? Italienar-jävlar...

Sjukt att två lag som man absolut inte har en aning om klev in i gruppspelet. VAKNA SVERIGE!

Sneijder drog till Inter och passade således på att smutskasta Real lite. Han påstår ha blivit dåligt behandlad vilket låter mycket sannolikt i och med att han var en av stjärnorna i laget och efter Florentinos återkomst icke önskvärd. För Robbens vidkommande vart det Bayern som för övrigt kan bli en grov outsider i Champions League. Robben och Ribery på varsin kant. Knas.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0