Hyllas de som hyllas bör

Dam-EM i fotboll är i full rullning och även om man med rätta kan påstå att det är skillnad på dam- och herrfotboll är det ändå en stor händelse i världens största sport. Varför i helvete sänder man det på tv4 sport PRECIS under de veckor jag inte har kanalen? Pisshelvete.

Nåväl. Kosovare Asllani, det svenska superlöftet, bojkottar numera media tillfälligt efter hård kritik från media.
Helt rätt säger jag och menar på att kritik ska komma EFTER avslutad kamp, inte under. Och kampen är fortfarande igång sålänge sverige är kvar i mästerskapet. Det finns ingen poäng i att kritisera en ung och oprövad spelare, kille som tjej, mitt under brinnande mästerskap. Vänta med den utvärderingen tills spelaren vuxit in och spelat in sig.


Nu har denna bojkott gjort att jag blivit kär i Kosovare på ett sätt som bara Grodan och Don Juan känner till. Har förmodligen svalnat framåt kvällen, men tills dess; Skåda!



/Grodan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0