Helvete också

Efterfesten i lördags(söndags?) var grov och utan en gnutta skam i kroppen kan jag meddela övriga FK att det inte återstår en enda droppe alkohol i vårat näste på söder. Klockan elva söndag morgon begav sig de flesta deltagarna hem, men inte utan pompa och ståt såklart.



Vad som hände, vilket också kan ses på bilden, var att vi lindade in en deltagare från topp till tå med gladpack, och sen stod vi på ringvägen, oerhört oroliga, och bad folk ta pulsen på den "okända mannen" samtidigt som vi skrek "SNÄLLA SÄG ATT HAN HAR PULS".
Och jävlar vad folk blev sura/knäckta/förbannade när personen sedan skrämmer de som lutat sig fram med rynkad panna och känt efter pulsen hahaha!

Smått förvånad när jag efter denna tillställning beger mig upp till lägenheten för att försöka supa mig full på parfym, bara för att upptäcka att det ligger en totalt avdäckad person mitt på golvet som alla tydligen har missat när vi drog ut.

FK 1 - 0 Pöbeln



Nåväl. Efter att ha gått igenom mina senaste fyllor kunde jag konstatera att jag tappat kontrollen mer eller mindre fullständigt. Gör helt enkelt jävligt dumma grejer och blir vansinnigt full, vilket visserligen är bra på sina sätt men dåligt på väldigt många andra sätt.
Beslutet var svårt att ta, men med handen på hjärtat måste man ändå ta det.

Bestämde mig från ett uppehåll från alkoholen på obestämd tid...

Men så kom jag på att det var kräftskiva på jobbet på torsdag och det kan man ju i och för sig inte missa... Men efter det ska det vara uppehåll...

Sen ringde chefen och undrade om jag ville följa med på kryssning med jobbet på fredag, och en gratis kryssning kan man ju inte missa... Men efter det ska det vara uppehåll.

Och ni ser ju hur det troligtvis kommer fortsätta.

En öl på bläckan på tisdag? Kan man ju inte missa.



Hur som helst, vidare.
Idag är det korpenmatch med Grodan som enda FK-representant. Kan bli en hård tillställning med trånga ytor, men lyckligtvis har man manövrerat sådana situationer förut.

Satsar givetvis på att göra en Pepe och därmed slå mig in i PTPEs drömelva. Men mer troligt är att jag hamnar på kåken.
Annan division - andra lagar.

Och för övrigt kan jag passa på att meddela PTPE Goldstein och Don Juan Cohen att det bara är att fläska upp cash för korpen!

/Grodan

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe klockrent. :) filmade ni någon?

2009-08-25 @ 23:18:59
Postat av: Grodan

haha nej tyvärr men det hade blivit klassiskt material direkt antar jag!

2009-08-25 @ 23:34:34
Postat av: Tompa C

Din tur att dra en lina koks för att orka den efterfesten? :P

2009-08-27 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0