Dimma

Filosofin för en knegare som moi just nu, såhär mitt i sommarn, måste ändå vara att utnyttja all fritid som ges. Eller hur? 
Och det måste jag säga att jag gjort med råge senaste veckorna. Trots att jobbet kräver med inräknad restid att jag är borta 7-19 varje dag så har det mesta hunnits med framåt kvällarna. Visst sömnen blir lidande men det får man väl ta, jag menar man lever ju bara en gång. Shit asså, det här är faktist första gången sedan jag skrev presentationsinlägget som jag sitter framför hemmadatorn och de va ju trotsallt ett gäng dagar sedan. Ska man som bloggare kanske skriva flera om dagen? Eller i allafall en gång om dagen eller varannan. Men vem vill läsa exakt allt jag gör hela tiden? Tur att vi är flera på den här sidan och att den inte handlar om det vardagliga...

Helgen betyder frihet i mitt vokabulär och eftersom tiden brukar gå så galet fort när man är ledig och har kul så gäller att ta vara på varje sekund och njuta till fullo. Igår var det smått picknick och mys nere intill vattnet vid Lycksjön, Haninge med flickorna. Eller snarare kvinnorna... Eller tja, tjejerna kom vi fram till att det passade bäst. Man börjar bli gammal, inget som klickar helt längre. 
Idag är det ölprovning och bastu som gäller innan vi ska ut på stan och härja. Men före dess har jag och Don Juan en Gnaget-match att attenda till. Självklart värms det ju upp med en och annan pilsner i parken innan det är dags för BP-kross. Tror att vi som vanligt äter upp motståndaren och vinner med de otroliga utklassningssiffrorna 1-0. Det har ju aldrig hänt förut menar jag...



Tottenham Hotspurs, Bill Nicholson Way, 748 High Road, Tottenham, London. Aja ni förstår, i vilket fall så har det värvats in en ny mittback eftersom King som bekant knappt tränar och spelar typ varannan match. Woodgate som alltid varit skadeförföljd och nu även Dawson som inte kan medverka pga nåt efterhängset från skadan i näst sista matchen förra sessen. Då har ersättaren dykt upp i form av förra årets stolpskott Sebastien Bassong från Newcastle, killen lirade i Premier Leagues i särklass mest värdelösa backlinje förra året och lyckades trots det att 10-dubbla sitt värde, få credd och nu ses som något av en star. Asså jag förstår inte, jag såg grabben lira ett par ggr i våras och förstod inte vad han gjorde på plan. Nu lirar han i mitt älskade Spurs och har en jävla massa att bevisa innan min bild av honom kommer förändras. 

Häftigt att min favoritmittfältare Alberto Aquilani gått till Liverpool, kan nog bli en riktig hit trots det faktum att han är italienare (har bortsett från Zola aldrig lyckats i England), skadebenägen och får till uppgift att axla Xabi Alonsos mantel. City fortsätter värva ihop en hygglig elva där hälften består av forwards och Wenger protesterar vidare mot pengahysterin som till största del leds av just City. Jaa absolut Professorn, alla tycker det är sjukt men man måste tyvärr anpassa sig. Inte så mycket att göra och vill Arsenal behålla sin rang i top 4 så måste man haka på. Bara 7 dagar kvar till starten, kan bli kul i år. Längtar...

En till grej. Asså okej Zlatan du är typ hur cool som helst, du är den bäste svensk fotboll nånsin kommer att producera, du ligger top 5 i världen. Du skulle verkligen kunna få vem som helst att köpa korv, skulle säkert spela bättre med koner till lagkamrater i landslaget och förmodligen vinna VM-guld om du själv fick lägga upp taktiken. Men för fan, att kyssa Barcas klubbmärke efter 5 minuter blir ju bara pinsamt. Visst smöra på men det finns gränser. Säger som vaktutbildaren i lumpen: Hur tänkte du dääär?  



Dagens bärstips: I och med ölproving dagen till ära så passar vi på att promota en riktig svensk finfin. Hell, 5,1%, svensk kopparröd öl med en väldigt stor beska. Små inslag av frukt och honung. Är man inne på vanlig krökpilsner i form av Sofiero, Norrlands, Slots och allt vad det heter som inte smakar nånting så kommer man garanterat nästan spotta ut den första klunken av det här ölet. Eftersom det här är den smakmässiga kejsaren bland systembolagets olika pilsner så finns det lättare exempel att fukta strupen med om man vill komma in i smakölets fina cirkel. 

Ikväll är bara att köra, blir helt enkelt jävligt kul, typ enastående, kort och gott:
DIMMA!

// Tompa C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0