yin yang

Fyfan vad livet kan förändras på bara en dag boyz and girlz! Igår fick jag ett samtal från en av de cirka 500 ställen jag sökt jobb på, och detta jobb sökte jag i höstas. Tydligen ville de ha lite hjälp, o jag tänkte såklart "visst, skönt att göra nåt o dra in lite kosing på ett extrajobb.

På plats för att snacka igenom grunderna idag kl 13.00, Folksam. Förväntade mig kort genomgång om vad som skulle göras de få dagar jag skulle jobba där, men slutade med en erbjudning om heltidsanställning. Själv satt jag där som ett stort jävla frågetecken och fattade ingenting, hur jävla skönt som helst att få jobb och som morsan säger, visst fan förtjänar jag skiten!

Så låt oss se, igår vaknade jag upp, i praktiken arbetslös, utan utsikter för något jobb, sökt till universitetsprogram som jag inte ens har behörighet till, och en relativt stor summa pengar som ska betalas in snarast. Man hade ju inte direkt hjulat upp ur sängen om det inte vore för att man skulle lira diablo 2 med PTPE i sweet valley kl 08.00.
Och jag behöver väl inte uppmärksamma er på att man ibland i såna lägen frågar sig själv vad fan som är meningen med livet, och lägger de obligatoriska 10 minuterna på att fråga sig själv hur man snyggast avslutar sitt glamourösa ungkarlsliv.

Att då gå från den situationen till den nuvarande, med en jävla massa mer trygghet och stabilitet... Ja det är en jävla tur kan man säga! Otroligt jävla skönt på ett sätt jag inte kunnat tänka mig.
Ett mycket välbehövligt andrum och en grund att bygga på nu, och långt ifrån var jag stod bara denna tid igår.

*****************************

Och oavsett om man har jobb eller inte, kommer Diablo 2 alltid finnas kvar. Och bara en sån grej gör ju livet värt att leva.
För er som missat det har det alltså börjats spela igen från min och PTPEs sida de senaste dagarna. Otrolig nostalgi och kvalitet i det spelet, obeskrivligt för någon som inte upplevt storyn från början.

*****************************

Just nu: Käka mat och vänta på Don Juan för förkrök och en jävligt stökig utgång för att fira!


Ikväll: Corona - Rhythm of the night


.. Och fyfan vad man hittar tillbaka, till något man trodde man hade tappat. Så jävla nära att man kastade bort allt det. Läxan lärd.

/grodan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0