Nu SMÄLLER det!

Sverige är ett märkligt land. Vad hände med våren egentligen? För en vecka sedan låg det snö på marken och nu helt plötsligt kan man gå i t-shirt. Nu är det alltså sommar om jag fattat saken rätt? Ge oss vår i februari (iaf mars) 2010! Helt underbart är det i vilket fall som helst att moder natur har tagit sitt förnuft till fånga och äntligen gett oss lite sol! Jag bara hoppas att det fortsätter som det gjort imorgon. För imorgon är en viktig dag. Imorgon börjar Allsvenskan, på riktigt! AIK tar emot bönderna från Halland. Juste, Halmstad BK. Efter en imponerande(kanske är en krydd) försäsong med inte en enda förlust och hela sju vinster av tio möjliga så begär jag tre poäng imorgon.

Det ska bli intressant och se hur AIK kommer att prestera imorgon. Släng in Mutumba och Saleh så kan det bli knas!

nu kör vi

Ikväll laddade jag med lite la liga och jag kan dra två slutsatser. Den första är att små planer som Valladolids borde förbjudas. Kvällens match var ett sömnpiller, riktigt grötigt. Publiken vill se fotboll av den finare skolan. Den andra slutsatsen jag kan dra är att det är mycket möjligt att Eto'o har rakat av sig ögonbrynen eller att han kanske rent utav inte har några? Vidare så anser jag att det är pinsamt att tv4 inte har råd att skicka in en till kommentator. Det är hur trist som helst att behöva lyssna på en snubbe, som dessutom inte var särskilt påläst, men han räddade sig i slutet med att dra två riktigt torra skämt. Jag citerar det senare: "Notera att Dani Alves är back, det är därför han befinner sig vid offensiv hörnflagga".

Jag måste även passa på att tillägga att Anna Brolin borde skj....man får leta riktigt ordentligt för att hitta en mer irriterande person. Ofantligt vidrig person som går och intervjuar spelare efter spelare med sin USLA spanska. Pinsamt!



Åter till morgondagen. Första biran kommer att sänkas klockan 13.00, två timmar innan matchstart. Efter matchen kommer jag att bege mig ut till sjöss. Det är alltså en dräggig kryssning som väntar. I sedvanlig ordning när Festkommitén (nu bara halva) är ute och lyser upp andras dystra tillvaror så är det laddat för knas! Det är PTPEs sista krök nu när han ska ta ett uppehåll i två månader. Vi kommer att köra på hårt natten lång. Rapport kommer under måndagen, men förmodligen under tisdagen. Dimma...



Fotbollen var en stor succé! Som vi förutspådde så bjöds det på en hel del sambafotboll. Tre riktigt tighta matcher i driv som kunde slutat precis hur som helst. PTPE vann kvällens skytteliga i sann David Villa anda, dock har han nu konverterat till italienare efter att ha stulit en seger från mig och Grodan med en tråkig hands i slutskedet av matchen, varpå jag missade en bedrövligt slagen straff.

Snyggaste målen bjöd italienarna på. Dels mitt skott i krysset från en taskig vinkel (vad hände med spänsten Grodan) och dels PTPE mäktiga projektil där både jag och Matty tvingades ducka. En nick var inte riktigt värt besväret. Vi vann ju dessutom matchen, rättvist bör tilläggas.

Något som är värt att tillägga är att Grodan spelade hela kvällen i manliga string. Som dessutom var guldiga. Hans kära ägodelar fick inte nog med det, utan fick även två härliga lyckoträffar. Den ena såg ut att vara riktigt allvarlig, men klippan reste sig och körde vidare.

Innomhussäsongen kommer vi dock kunna lägga bakom oss nu när vi inom kort kommer förflytta oss utåt för riktig fotboll. Abstinensen är ENORM! Jag är sjukt taggad!



KOM IGEN GNAGET!

/DON JUAN

Kommentarer
Postat av: Don Juan

Kan för övrigt tillägga att jag inte passar in som en italienare pga bristande kommunikation. Idag på jobbet så var det några italienare som inte förstod vad jag sa på engelska. Så jag slog till på spanska och det vart värre. Vilka jävla frågetecken de såg ut som...

2009-04-05 @ 00:15:37
Postat av: Grodan

Kom igen snyggaste målet måste väl ändå vara mitt över hela planen som seglade in i bortre?

2009-04-05 @ 00:24:05
Postat av: Don Juan

Inte snyggaste, men skönaste och kanske mest otippade målet. :)



Fan vad arg jag blir. Alltid när det går bra så skiter sig någonting...nu fucking regnar det!!!

2009-04-05 @ 09:50:03
Postat av: grodan

haha jaaa fyfan vad skön tillbaka med äckligt svenskt sommarpissväder!



Don juan, du var med i min dröm inatt! stek!

2009-04-05 @ 11:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0