Fotboll och fylla när det är som bäst

Man hade nästan hunnit att glömma bort vilket land man lever i, men dagens härliga väder fick iaf mig på rätt bana igen. Typiskt när långhelgen närmar sig att pissvädret ska komma och förstöra helgens festligheter. Morgondagens grillning är alltså i fara, men tur det att Festkommitén finns och har alternativa planer!

Nu är det dock bara torsdag och som vi svenskar brukar säga "en dag i taget" så väntar jag med morgondagens bravader tills imorgon. Ikväll kan det bli livat på stan. Sense är tillbaka efter nederlaget i vintras på Fellows. Nu öppnar de portarna i Blue Moon Bars lokaler och med min käre vän DJ Samvice som frontfigur! Det blir visserligen ingen Sense för mig ikväll, utan istället blir det poker och öl med högstadiegrabbarna. Jag och Marcus eller Kapten Darrfot som han mest är känd för tänkte således ladda med storhandling på kanske Sveriges bästa Systembolaget, den på regeringsgatan.



Långhelgen började för förvisso redan igår för min del. Jag och grabbarna slog oss ner på en engelsk (?) pub, Copperfield vid Fridhemsplan. Där väntade stormatchen Liverpool-Chelsea och självfallet öl! Till min stora besvikelse visade de inte samtidigt Barca-matchen, men jag spar mig till de stora matcherna. Sådana utskåpningar har man sett förr, inte minst 6-0 mot Malaga för inte så länge sedan. Tyskarna är pinsamma och det ska mycket till för att de skall kunna vända det hela. Halva inne i semifinal alltså! För övrigt borde domaren skjutas som varnade Messi när han istället ska ha straff.

Våra motståndare blir dessvärre Chelsea som i princip också är klara för semifinal efter 3-1 borta mot Liverpool. Det bjöds på en mycket underhållande match. Londonlaget plockade bort Stevie G totalt och det var väl bara Torres som kändes riktigt farlig för de röda. Det finns dock två personer i Chelsea som kanske inte är lika glada som resterande laget. Målsumparen och ordinarie högerback. Vill även gratulera Terry för att ta på sig en mycket smart varning, nu slipper han riskera avstägning mot Barca.

/Don Juan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0