Lugna festligheter

Huddinge är ett märkligt ställe. Allt ser likadant ut och det känns stort som fan. Något som också karakteriserar Huddinge är att direkt när man fyller 18 så får man sitt körkort i ett påskägg och en gratis kärra på köpet. Igår lämnade jag mitt soliga Täby och begav mig till Huddinge, där solen for the record inte skiner,  för en myskväll. Jag var den enda manliga representanten men lyckades ändå få en syl i vädret, tack o lov.

Efter två dagars ölande kändes det bra att varva ner med lite påskmust och sällskapsspel. Jag visade kvinnorna att ensam är stark och att männen kan genom att besegra tre lag på två tjejer på spelet Geni. Att ha i åtanke är att jag fick självklart enbart de "lätta" frågorna. Vi fortsatte sedan med en hektisk omgång av "med andra ord". Riktigt roligt spel där man under tidspress får ett ord som man ska beskriva med andra ord medan sina lagkamrater ska gissa sig till det rätt ordet. De som fyller brickan först med korrekta gissningar vinner. Dessvärre kan man få upp tjuvar som då tar en bricka från motståndaren. Spelet svänger snabbt till någon annans favör. Vi avslutade kvällen med en klassisk "land, stad, hav" eller vad det nu kallas. Riktigt roligt och simpelt spel där man har bestämt olika kategorier och får sedan en bokstav. Då gäller det att så snabbt som möjligt få fram ett land, hav, stad etc med den bokstaven.



Ikväll blir det en kväll dedicerad till la familia. Alltid trevligt. Syrran på besök. Leta lite påskägg, en skön tradition. Jag smiter iväg 20.00 för att kika på fotboll. En soft kväll helt enkelt.

Passar bra. Blir jobb imorgon och därefter gym igen och kanske ett besök på solarieöarna.



Det ryktas även om fotboll på måndag om PTPE kan slingra sig från slaveriarbetet. Han kanske borde gå en kurs hos RSB för att lära sig lite hur man slingrar sig?

Sen måste jag passa på att meddela alla er som missat det, djurgården vart totalt FÖRNEDRADE idag. 6-0 i baken borta mot Göteborg. Pinsamt! Och Dembo vad fan håller du på med? Underbart! Hata djurgårn!

/Don Juan


Kommentarer
Postat av: matty

GÖTEBORG TJALALALLAAAAAAAAA!

SÅ JÄVLA GÖTT!

2009-04-12 @ 18:33:20
Postat av: Anonym

Don juan - ordlista??



Vad är djurgården?

2009-04-12 @ 20:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0