Fussball!

Det säg att man befinner sig i den absoluta fysiska toppen när man är runt 20, men jag anser att det råder några tveksamheter till det. Gled ut med lillsyrran för att träna upp henne så att hon ska bli lika bra som Cristiano Ronaldo eller iaf Marta. Direkt när vi kliver in på planen skulle jag självfallet styla med att sätta den i utvalt kryss från 20-25 m kanske. Påföljden blir en rejäl sträckning i höger lår (framsida), men bollen sitter i krysset och hedern är i behåll. Syrran impad. Jag kan även passa på att tillägga att tigerbalsam + ögon inte är en bra kombination.

Några som har det lite bättre är mina kära kamrater i Barcelona. Det var en lite lugnare match ikväll, men ändå vart Recreativo som stod för motståndet rätt så bortspelat.

Mina reflektioner efter matchen:
- Puyol är en levande legend. Han får hela publiken att börja tugga naglar när han sitter helt frustrerad på bänken när bollen inte går in. Han borde dock göra ett besök hos frisören.

- Henry. Vilka mottagningar och nedtagningar killen gör. Snacka om att vara vän med bollen.

- Marquez håller återigen på att ställa till det för laget i slutskedet utav matchen. Våga bänka honom.

- Hleb borde få fler spelminuter.

- Avslutar med att ge min personliga guldboll till Andrés Iniesta, världens bästa fotbollsspelare. Jag anser att den franska tidiningen borde göra detsamma och ge deras kanske lite mer prestigefyllda utmärkelse Ballon d'Or till denna spelare. Iniesta är som Xavi och Messi tillsammans.



Bättre än Messi.




Nu till det viktiga. På måndag smäller det! Festkommitén gör (ÄNTLIGEN!) årsdebut ute på fotbollsplanen. Det är spikat och klart! Grodan kommer att avlägga en mer ingående rapport på läget i truppen och upplägget. Nu är det sömnlösa nätter som väntar och lite rehabilitering på gymet för min egen del, efter den tragiska lårskadan jag ådrog mig tidigare idag.

Buenas noches!

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

känns som det kan bli knas imorn...

2009-04-12 @ 17:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0