Derbykungarna!

Det har under en lång tid (cirka 10 minuter) funnits tankar hos Festkommitén om att intervjua fotbollsprofiler om bland annat Fotboll och Fylla.
Detta arbete kommer inledas snarast och vi räknar med att ha en del vassa intervjuer med ett antal kända ansikten inom en snar framtid!



Don Juan ute och förgyller vår vackra stad ikväll. Mycket är upp till honom nu den närmaste tiden. Med Grodan, PTPE och Matty fullt sysselsatta på veckodagarna bär Don Juan många fyllor på sina axlar.
Själv hyser jag inga tvivel kring hans kapacitet inom dyngfyllorna men oron väcks såklart inför framtiden. Vi ser hur Festkommitén, en efter en, faller bort i heltidsanställningar, och snart kan regelbundna vardagsfyllor vara ett minne blott.
En skrämmande utveckling, som ni förstår. Just därför är det nu extra viktigt att vi alla stöttar Don Juan i hans dyngfyllor och kan vara hans ljus i mörkret, hans cheeseburgare kl 04.00 och hans stöttepelare i livet!



3 Underbara poäng mot djurgården och ett visst hopp inför framtiden väcks! Visst tog vi poäng för att djurgården är pissdåliga, men det är såna poäng vi måste ta också. Topp fyra är ett minimumkrav för säsongen!



Gymmade ikväll på jobbet, och fick en släng av kraftig hybris. Då jag oftast gymmar kvällstid brukar det vara tvärtomt på gymmet, vilket gör att man kan stöna och pusta lite som man vill, men även gymma utan tröja. Detta utnyttjades självklart en kväll som denna, med det dock lite smått störande momentet att en jävla idiotkille kliver in i gymmet mitt i träningen, tar mig off guard tränandes utan tröja?
Svårt spänt ögonblick men då det gick att konstatera att lillknatten troligtvis var där på morsans passerkort hade jag det psykologiska övertaget och förpassade honom till den yttersta ytan av gymmet.

Grodan är dock glad för att han inte tränade ben idag, då det vid ett flertal tillfällen tränats djupa knäböj utan byxor (dock med kallingar).

Tyvärr verkar detta bli slutet för min narcissistiskt inspirerade träningsform, men man kan glädjas åt de goda stunder man haft!



BAJEN ÄR DERBYKUNGARNA!

/grodan

Kommentarer
Postat av: Don Juan

tungt att bära hela festkommiténs existens på mina lumpenaxlar, men med många fyllor och ett soldatprov i bagaget så ska det inte vara några problem!



för övrigt så ryktas det om MINST en superettan plats för stockholmslagen

2009-04-21 @ 13:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0