Inlägg 100

Detta är precis som rubriken säger bloggens hundrade inlägg i ordningen. Det är alltså ett rasande tempo vi håller! Det känns bra att få skriva detta inlägg. Ungefär samma känsla som när någon hade skrivit inlägg nummer 100 i gästboken på lunarstorm. Pirrar i magen.

Snön borta. Solen skiner. Försäsongen lider mot sitt slut. Gym idag. Fotboll imorgon. Våren är här. Landskamper idag. Rosing har äntligen hittat sin rätta. Jag är glad. Du är glad. Alla är glada.

Fan vad bra allting är...så läser man sportbladet och allting som var så bra bara fallerar. Wilton klar för Malmö. Malmö FF av alla jävla pisslag det finns i Sverige? Från Gais (Göteborg) till AIK (Stockolm) och nu Malmö. Fotbollsspelare saknar hjärta. Det lustiga är alla uttalanden han gjort om att han vill återvända till AIK, vars supportrar har gett honom allt. Är detta inget april skämt så blir jag rasande...

Nog om det. Några andra som verkar ha anledning att fira är hif och dif som tillsammans har släppt denna minst sagt lyckade video:





Idag på klagomuren tänkte jag ta upp något som gör mig förbannad, utöver dessa fotbollshoror som skiter i vilken klubb de representerar bara de får cash. Jag stör mig på de som säger och framförallt skriver "böt" och "tröck" istället för "bytte" och "tryckte" som det egentligen skall vara. På tal om egentligen, så är det förvånansvärt många som skriver "igentligen".

Vad stör du dig på?



Eftersom det är onsdag så lägger jag upp lite bakistips. Själv blir det ingen utgång i och med att jag tar tag i min träning och laddar inför monster-kryssningen på söndag, samt den allsvenska premiären.

Filmer som bör ses:
Gökboet
(Changeling och Nothing but the truth från förra veckan om du ännu inte sett dessa)

Filmer som kanske inte bör ses:
Marley and me



Imorgon kommer mitt tips om hur första bollträningen kommer att gå. Simma lugnt ikväll! Puss och kram.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

marley and me är ju årets guldkorn! slutet är ju totalt nervgripande!



Är det ok att säga "skärde" istället för "skar"?

jag lutar åt att det är ok, för "skar" får mig att tänka på det onda lejonet i "lejonkungen", "Scar".

2009-04-02 @ 07:49:34
Postat av: Don Juan

Ja slutet är väl inte så kul, men däremot så framgår inte kärleken till hunden så mycket i filmen. Man hade kunnat sympatisera mer...dessutom är filmen rätt seg och inte alls så rolig. Owen Wilson har gått ner sig lite.

2009-04-02 @ 10:45:57
Postat av: grodan

nä tycker inte alls du har rätt, tycker hunden hela tiden känns som en liten busunge som de ändå älskar, lite vide-style. dessutom är det ju en utvecklingsprocess för alla i familjen under filmen som är lätt o intressant att följa så jag tycker inte den är seg heller :(



mjao

2009-04-02 @ 10:59:05
Postat av: Nils-Petter Sundgren

Marley and me är den bästa filmen som kommit ut på ett år.



/NPS (erkänd mångårig filmrescensent

2009-04-02 @ 18:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0