Galna skrällar

Ikväll är det derby och då talar jag inte om Göteborgs skitderby utan om Hammarby - Djurgården. När jag kollar på tabellen och båda lagens svajiga start så får jag känslan att denna drabbning kan bli en nervös 0-0 match med mycket kamp och många kort. Ut med svinen och låt inte djurgårdsjävlarna vinna.

Kan det bli så at Örgryte tar sina första poäng ikväll? Mycket press på IFK, så varför inte.

Jag väljer att inte se matchen. Det blir istället årets första skiva för min del efter att ha bojkottat ett x antal skivor i år. Det är alltså Sandys skiva jag talar om som kommer att äga rum på Café Umbra. Inget favoritställe, men med en Festkommité-representant blir det superfest som vanligt.




Kåmark gjorde bort sig igen när han uttalade sig om avslutningen på La Liga. Han hävdade att Barca kommer att få det tufft i och med att de har svåra lag att möta. Det han dock inte hade i åtanke var att Real Madrid har exakt samma samma schema i ligan. Notera att jag redan i ett tidgare inlägg redogjort Barcelonas tuffa vår med CL och cup-final som inte Real har.

Lass och Sneijder frånvarande mot Getafe. Kan det bli en skräll imorgon och ett oavgjort resultat? Som man säger i Sverige: "ett derby är alltid ett derby och bollen är rund. allting kan hända". 1-1

Barca-Sevilla blir en utmaning, men båda har fått spela i helgen och hemma på Camp Nou ska det inte vara några konstigheter. 3-1

Veckans fulaste kom inte helt oväntat från Italien. Brutal kapning på en Romaspelare som höll på att bli av med båda knäskålarna och neråt.

/Don Juan

Kommentarer
Postat av: grodan

jo exakt samma matcher i ligan men det han främst anmärkte på var ju clasico-placeringen mitt mellan CL-semin... och detta plus cupfinalen är ju ett ganska tungt minus till skillnad från RM :(



2009-04-21 @ 00:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0