Analys

Som Don Juan skickligt skrev här nedanför var det en jävligt kul kväll igår där det drevs rätt friskt med folk ute på stan!
Kvällens (årets?) bästa tveklöst ordkriget mellan Stockholm - Norrland.
Inledde lugnt med att hälsa på bordsgrannarna, en brud och en snubbe från norrland. Det vanliga snabbtjafset med vad man heter, hur gammal man är osv... Efter detta reser sig brudjäveln upp och visar en tatuering i nacken, någon sorts datorspelsfigur? Festkommitén sitter här som frågetecken och undertecknad frågar därför om den ska symbolisera vad hon heter eller när hon är född. Ganska motiverad fråga med tanke på att det var det vi hade snackat om det precis. Men nej, bruden får en flipp och börjar snacka om att jag är dryg osvosv.

Detta inledde ett batteri av attacker från min sida. Det sköna med hela grejen är att tjejen verkligen fortsätter att försöka knäcka oss med sina otroligt veka dissar istället för att bara haja läget och skita i att snacka med oss.
En bit in i attackerna frågade jag hennes sällskap, killen, om de var ihop eller så. Efter att killen svarat "nej, hon är min bästa vän", vänder jag blicken mot bruden och säger "Ja det finns väl inte så mycket att välja på däruppe", och jag tror inte jag har sett en tjej bli mer knäckt där.
Efter denna utsökta attack bestämmer sig slutligen tjejen för att dra, och börjar göra sig iordning för att kliva vidare. När hon sätter på sig en m90-tröja kan jag fan inte hålla mig utan måste in och hugga där med... Jag menar vad fan, man måste fan vara norrlänning för att ha på sig en stickad mossgrön polotröja ute på krogen?

Grodan - "Är det stureplan som gäller nu eller?
Tjejen - "Nej vi ska nog hem"
"Grodan - "Jo jag tänkte mest på killen, du ser ju inte direkt ut att vara uppklädd för utgång"


Härefter följde ett rätt intressant scenario där hon tar sitt ölglas och försöker skvätta ner mig, men missar lite halvt (tur för mig). Därefter börjar hon gå därifrån men tar på vägen ett annat ölglas och kastar på mig (otur för mig). Skadorna var dock milda på gränsen till harmlösa, och kvällen fortsatte i högt tempo!


Brudens festkläder

Festkommitén vill till historien tillägga att det var tjejen som började dryga sig, och fortsatte även efter ett erbjudande om att sluta fred. Vi kan inte ansvara för att folk är dumma i huvet som tror sig kunna överträffa oss i sågningar, och alla eventuella psykbryt är på hennes ansvar då hon var den drivande kraften.

***************************

Kvällen var tänkt att fortsättas på Debaser slussen, men då kön rörde sig långsammare än henrik rydström bestämde vi oss för att köra på Pans istället. Problem uppstod dock när ingen av oss hittade dit och vi hamnade istället på en väldigt obskyr krog. Om vi hittar dit nån gång igen kan vi skriva namnet men varken vi eller någon annan som var där visste egentligen vad stället hette.
En rätt skön grej hände även här. Grodan och Don juan, dynga till max, står i kö för inpassage. Då hör vi vakten säga till de framför oss "det är nolltolerans på fylla här, varannan vatten är det som gäller. acceptera det eller gå härifrån nu".
Givetvis styr Festkommiten upp balansen lite och glider in utan problem. Väl inne missuppfattar vi deras regler och beställer istället in 2 öl och 2 tequila.

Övriga minnesbilder är alltför otydliga för att återberättas i detta läge.

***************************


Don Juan, AKA Tony Montana på förkrök

***************************

Årets krokis är tveklöst jag, som efter att ha lurat i en gubbe att ölen på gröna jägaren nuförtiden kostar 15 kronor, får 40 spänn "för några öl". Den tackar vi för, men det är otroligt irriterande att snoken nu släpar i trottoaren.
/Grodan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0